CURRENT EVENING RITUAL (THE BODY SHOP & CAUDALIE)


Mijn huid is al een aantal weken helemaal het noorden kwijt. Het relatief gave gezicht van yours truly transformeerde van de ene dag op de andere in een walhalla voor puistjes en andere onzuiverheden. Vooral het voorhoofd moest eraan geloven. Gezien ik geen beautyblogger pur sang (de liefde is er, de kennis helaas niet) ben, werd het eventjes zoeken naar de juiste producten. En zo ware het dat de Bouncy Sleeping Mask van The Body Shop en de reinigingsolie van Caudalie hun entree maakten in mijn beautyroutine. 

Tot voor kort beperkte mijn avondlijke beautyroutine zich tot het verwijderen van make-up met micellair water en de occasionele nachtcrème (en met occasioneel bedoel ik 'veel te weinig'). Aangezien mijn huid dus protesteerde tegen deze toch wel minimale aanpak, besloot ik het micellair water te laten voor wat het was om over te schakelen op een reinigende olie. Deze Huile de Soin Démaquillante van Caudalie prijkt dus sinds kort op mijn wastafel. De olie is 100 procent natuurlijk en verwijdert alle onzuiverheden en make-up. Zelfs  mijn waterproof mascara komt met gemak los van mijn wimpers. Ik moet eerlijk toegeven, het voelde vreemd om make-up met olie van mijn gezicht af te halen (vandaar dat ik soms nog even teruggrijp naar mijn micellair water alvorens de olie aan te brengen), maar het werk perfect. Opwarmen in de palm van je hand en aanbrengen op het gezicht. Even zacht inmasseren om alle make-up los te maken en afspoelen met water. De mix van druivenpitolie (is dit een woord?) en amandelolie laat de huid niet vet achter maar zorgt wel voor voldoende hydratatie. Luv it.

Caudalie Huile de Soin Démaquillante verkrijgbaar bij de apotheek, iU (vormalige Equiform) en online voor €17,60.

Tijdens deel twee van mijn evening pampering maak ik gebruik van het heerlijke Bouncy Sleeping Mask van The Body Shop. Very budgetproof en een ware verademing voor de huid. Zoals de naam al doet vermoeden, is de textuur 'verrrrrry bouncy' en voelt het masker erg jelly-ish aan. De pot is gigantisch en een heel erg kleine hoeveelheid smeren volstaat al om je huid te bedekken. Hier doe ik eeuwen mee. Nee echt, eeuwen.
's Avonds na het reinigen gelijkmatig op je gezicht aanbrengen en laten intrekken. Het Bouncy Sleeping Mask eraf halen is niet nodig, het is dus eigenlijk eerder een nachtcrème dan een echt masker. Ikzelf ben heel erg enthousiast over deze crème. 's Ochtends word ik wakker met een happy skin die zo zacht aanvoelt als een babyvelletje. Het zou naast hydratatie en diepe verzorging ook de elasticiteit van de huid bevorderen, waardoor ik dus zal gevrijwaard worden van rimpels, kraaienpootjes en alle andere tekenen van veroudering waarover de gemiddelde vrouw wel eens durft te klagen. Deel deze bijzonder leuke nachtcrème dus gerust met (schoon)moeder-lief.

Drops of Youth - Bouncy Sleeping Mask verkrijgbaar bij The Body Shop voor €27,00.

Deze avondlijke pampering is hét me-time moment van mijn drukke dagen. Heb jij ook zo'n relaxerende avondroutine? Let me know!