BLOOMON


Na Antwerpen heeft nu ook Gent zijn eigen Bloomon deliver service. Verse bloemen in huis halen was nog nooit zo gemakkelijk. In een aantal kliks heb je al een prachtige bos bloemen om je living, keuken of slaapkamer mee op te fleuren.

Bloemenstylist Anton Van Duijn die je waarschijnlijk niet kent van het Nederlandse televisieprogramma Hollands Beste Bloemstylist stelt elke twee weken met veel liefde een hip en #pinterestproof boeket samen en de Bloomon deliveryboy brengt het helemaal vanuit Nederland bij jou thuis. Je hebt de keuze tussen M/€22,50 en L/€27,50 (waarbij L echt gigantisch is!) en krijgt er bij je eerste bestelling een mooie glazen vaas helemaal voor niets bij. 



Wat ik er zelf van vind? Ik was helemaal happy toen ik door het Bloomon team werd aangesproken. Ik had het concept al een aantal keer op instagram zien passeren en was helemaal verkocht. De boeketten van Bloomon zijn niet de gewone bloembossen die je in een tuincentrum koopt, ze lijken net van pinterest of uit een interieurmagazine geplukt. Mooi. Vrij bombastisch, maar mooi. 

Omdat ik zelf niet in hartje Gent woon, liet ik mijn bloemen leveren bij een vriendin. De deliveryboy kwam rond half 6 de bloemen in ecologisch papier en een papieren zak met vaas en informatie leveren. Ah, mooie verpakkingen en kaartjes, ik heb er een zwak voor. De bloemen konden zo uit het papier recht de vaas in (er was zelfs een zakje snijbloemvoeding voorzien). Het boeket zelf vind ik er een beetje heel erg groen uit zien (misschien moeten sommige bloemen hun kleur nog krijgen?). Op zich ben ik zelf net iets meer voor kleur, maar aangezien Anton een rasechte expert is durf ik dat niet te luid zeggen. ;) Het leuke is dat de bloemen die in het boeket zitten niet de alledaagse (en vaak soms zelfs saaie) bloemen zijn, maar verfrissende nieuwe bloemen en snijgroen. Op het informatiekaartje staan alle exemplaren afgebeeld en krijg je per soort een beetje meer uitleg, superhandig om bij te houden! 
Verdict? Veel hartjes voor Bloomon! Voor drukbezette mensen is Bloomon een echte must. Een bos bloemen in huis brengt sowieso sfeer, maar als het boeket dan ook nog eens met kennis en passie is samengesteld is het gegarandeerd een eyecatcher.

Oh en trouwens, heel binnenkort wordt er misschien bij jou wel zo'n hip Bloomon boeket geleverd. Eenmaal de testperiode erop zit (dit najaar) sla ik de handen in mekaar met Bloomon to spread the flowerlove en dan kan jij zo'n mooie bos bloemen winnen. Stay tuned zou ik zeggen!

Love, A.