MAQUILLAGE DU JOUR


















Vandaag laat ik u, liefste lezer, even een blik werpen op mijn make-up tafel. Na 3 maand onder een steen (of stapel boeken) geleefd te hebben vind ik het fijn om eindelijk terug een beetje te experimenteren met mijn make-up. Nu ja, experimenteren... Mijn dagdagelijkse make-up routine houdt in feite niet veel experimenteels in (al is oogschaduw blenden al een experiment an sich voor mij). U hebt het al begrepen: ik toon u vandaag mijn favo producten van dit moment voor een neutrale, ready to go look. Producten zijn een (kleine) mix van cheap en high end. 

Today I offer you, sweet reader, a glimpse at my make-up desk. After living under a rock for 3 months (or a pile of books) I love to experiment again with my make-up. Well yes, experiment... My daily make-up routine does not contain a lot of experimenting (still blending my eye shadow is an experiment an sich for me). You already got it: today I will be showing you my favorite products for a neutral, ready to go look. Products are a (small) mix of cheap and high end. 

FACE

CHANEL Perfection Lumière Velvet
Meest perfecte foundation die ik ooit in mijn pollekes had. Ik maakte vroeger altijd de fout om cheap ass foundations te kopen 'omdat mijn huid toch niet zo heel veel dekking nodig heeft', maar oh boy I was wrong. Sinds ik deze in mijn bezit heb hoef ik nooit nog iets anders. Dekt goed, is matte en blijft de hele dag mooi. Need I say more? / verkrijgbaar in de parfumerie

Most perfect foundation I ever had. In the past I always made the mistake to buy cheap ass foundation 'because my skin did not need that much coverage', but oh boy I was wrong. Since I own this one I don't want anything else ever again. Covers nicely, is matte and stays pretty the whole day. Need I say more? / available in the perfumery 

REVLON Photo Ready Concealer
Heel veel slechte reacties gelezen en niet de beste concealer die ik ooit had, maar hij werkt wel bij mij. Bedekt mijn zichtbare aders onder de ogen en eventuele donkere kringen. Naar mijn mening blijft hij niet de volledige dag, en voor belangrijke gelegenheden zeker geen aanrader, maar voor schooldagen doet het the trick wel. / verkrijgbaar in de parfumerie

Read a lot of bad reactions and it's certainly not the best concealer I ever had but it works for me. Covers the visible veins and the potential dark circels under my eyes. In my opinion it does not remain the whole day, and it is not a recommendation for important events, but for simple school days it does the trick. / available in the perfumery 

CHANEL Les Beiges Healthy Glow Sheer Powder SPF 15
Nog niet zo lang geleden (ik zou het begrijpen als geen enkele beauty blogger me nu nog wil bekijken) ontdekte ik het wonder van de face contouring. Dankzij mijn zus, en ik ben haar eeuwig dankbaar. Wat een beetje contour blush al niet met een mens doet. Dit poeder shapet mijn gezicht op een subtiele manier. Niet aanbrengen met het bijgeleverde borsteltje maar een echte makeup borstel (RealTechniques werkt voor mij). / verkrijgbaar in de parfumerie

Not that long ago (oh yes I would understand if all beauty bloggers now refuse to look at me ever again) I discovered the wonder of face contouring. Thanks to my sister, and I'm grateful forever. What a little contouring can do. This powder shapes my face subtly. Do not apply it with the delivered brush but a real make-up brush (RealTechniques works for me). / available in the perfumery 

EYES

UNE 3 in 1 Mascara
Al een tijdje in mijn bezit en echt fan. Eerst en vooral is'ie 100% natuurlijk, ten tweede klit'ie niet en heb ik na een volledige lesdag geen pandaogen. Éen laagje is perfect voor een naturelle look, meerdere laagjes (guilty) voor een iets intensere look. / verkrijgbaar bij Di

Got this in my stash for a long time already and I'm a fan. Firstly it's 100% natural, secondly it does not stick and I do not end up with panda eyes after a long day of school. One layer is perfect for a natural look, more layers (guilty) for a look that is a bit more intense. / availbale at Di

REVLON Colorstay 16-hour Eye Shadow
Ik gebruik echt niet zo vaak oogschaduw maar áls ik dan al eens kleurtjes op mijn ogen durf aanbrengen heb ik graag dat ze natuurlijk zijn, het liefst nog nude tinten. Dit mini palet is allesbehalve duur maar zijn wel mooi gepigmenteerd, opbouwen is natuurlijk wel een must. Blijft ook echt lang mooi en is heel gemakkelijk aan te brengen. Aanrader voor een oogschaduw leek zoals ikzelf. / verkrijgbaar in de parfumerie

I do not use eye shadow that much but íf I do so I love me some natural colours, nude ones if it's even possible. This mini palet is not expensive at all but still is nicely pigmented, although the build up is very important. Stays pretty the whole day and is easy to use. Recommendation for a eye shadow nitwit as myself. / available in the perfumery 

ELF Kohl Eye Shadow Pencil
Naaaah, deze had hier in feite niet moeten staan, zo heel vaak gebruik ik een kohl potlood niet, maar heb het net en vind het wel leuk om af en toe eens iets 'extra' toe te voegen aan mijn gewone face look. Zoals ik al vaak zei, ELF is goed, prijs - kwaliteit goed zou een leugen zijn, want de producten zijn wel degelijk beter dan ze goedkoop zijn (is dit grammaticaal/lexicaal een correcte zin by the way?) Het is natuurlijk geen high end merk maar hey, wie zegt dat goedkope merken per definitie slecht zijn. / verkrijgbaar online 

Naaaah, this one should not be here actually, I do not use kohl pencils that often, but got this only a few days and love to add something 'extra' to my natural face every now and then. As I said before, ELF is good, price - quality good would be a lie, the products are better then they are cheap (is this sentence even grammatically/lexically correct?) It's not a high end brand ofcourse but hey, who said cheap brands are bad per definition. / available online 

Al dit op mijn gezicht in 10 minuten en ik ben ready to go. Wat zijn jullie beauty rituals voor een naturelle make-up? 

All of this on my face in 10 minutes and I'm ready to go. What are your beauty rituals for a natural make-up?

Love, A.