WORKSHOP ANGELIQUEENJANI


Last week I got the chance to participate in a workshop from Jani Kazaltzis and Angelique Vandewinkel, two big names in the Belgian fashion industrie. Jani Kazaltzis is n°1 Belgian stylist (with Greek roots!) and Angelique takes care of the make-up of all the Beglian celebs.  Since their workshop is only available for my Dutch readers, I prefer to write this post in Dutch. (But you can still enjoy the pictures!)

Om half 10 werd ik, samen met nog een twintigtal andere enthousiaste dames verwacht in Aartselaar, op de zolder van een volledig gerenoveerde hoeve. Op deze prachtige locatie ging de workshop van ANGELIQUEENJANI door. Na verwelkomd te worden door Conny, een super lieve vrouw die hielp om alles in goede banen te leiden, werd ik boven begroet door Angelique en Jani en kreeg ik een glaasje fruitsap (ik ben nog steeds niet zo'n koffiemadam) aangeboden. 

Als alle dames gearriveerd waren, kon de workshop echt van start gaan! De grote groep werd al bij het binnenkomen in twee kleinere groepen gedeeld en samen met mijn collega fashionista's en beautylovers genoot ik in de voormiddag van een gezellige babbel met Angelique over alles wat met make-up en huidverzorging te maken heeft. En dat Angelique van wanten weet met (echt waar!) àlle beautyproducten werd al snel duidelijk. In het begin gaf ze ons allerlei algemene tips, die voor iedereen van toepassing zijn, en als alles overlopen was, mochten we elk op de beurt op de stoel plaats nemen voor een schminksessie waarvan elk meisje droomt! 

De algemene tips van Angelique waren de volgende:
- Reinig elke ochtend en avond je gezicht grondig, zeker als je make-up gebruikt hebt.
- Je spendeert best wel wat geld aan goede make-up, je hebt veel minder make-up nodig van 
  een duurder merk, dan van een goedkoper merk. Bovendien blijft make-up van goede 
  kwaliteit langer.
- Breng altijd een laagje concealer aan net onder je ogen, zo zie je er onmiddellijk veel 
  wakkerder en frisser uit.
- Voor een naturelle look gebruik je best gewoon nude en neutrale tinten. 
- Breng liever een zwart lijntje aan boven je ogen dan eronder.




Na een leuke voormiddag werden we aan tafel verwacht voor een lekkere light lunch. Na een pittig paprikasoepje als voorgerecht hadden we de keuze uit vier verschillende quiches. Ik koos de Quiche met brie, spinazie en spekjes. Yum yum! Angelique en Jani kwamen mee aan tafel en kletsten gezellig met ons mee!


Na de lekkere lunch  en een hoop goed levensadvies van mijn collega's (die allemaal ouder waren dan ik) schoven we gezellig in de zetel voor het tweede deel van onze verwendag; onze 'date' met Jani! En zal ik jullie direct gerust stellen, hij is in het echt even vriendelijk en open als op tv (net zoals Angelique trouwens)! Om het ijs te breken, mochten we elk op de beurt een vraag stellen. Na twee vragen was het gesprek echter al op gang en zat de sfeer er goed in! Al mijn vragen werden opgelost, en ik nam ook een hoop goede tips mee voor vrienden en familie!

Wat ik heb geleerd? Jani raadde mij aan om topjes en tshirts te kopen die een ronde onderkant hebben, omdat die de heupen (en billen, ja) afslanken, door deze tip kan ik dus tóch skinnies blijven dragen euj! Verder kreeg ik ook nog de tip om eens te kijken voor een leuke Chino met kleine print, én om tshirts en kleedjes met boothals te zoeken, want dat lijkt perfect bij mij te passen! De andere dames wilden onder meer nog weten hoe je kleiner lijkt (color blocking!), hoe je groter lijkt (kleren in 1 tint) en hoe je brede kuiten verdoezelt (wedges!)
Tussen al het gebabbel door bracht Conny ons nog een stukje taart (witte kaastaart yummmm) en een kopje koffie!


 Jani en zijn fancy shoes!

Heel veel stylingtips, gebabbel en plezier later moesten we jammer genoeg afscheid nemen van Jani en Angelique. Het was een superleuke en leerrijke dag, waar ik nog vaak zal aan terugdenken!

Nog eens heel erg bedankt aan Amy, Angelique, Jani en Conny!



Wil jij zelf ook zo'n verwen-workshop met Jani en Angelique? Inschrijven kan via hun website 

http://www.angelique-jani.be/, maar wees er snel bij want de workshop zitten heel erg snel vol!

xoxo