MY TRIANGL EXPERIENCE






Sippend van mijn infused lemon water onder een parasol aan het zwembad. Mijn TRIANGL bikini aan. Voetjes in het water. Ideaal moment om mijn ongezouten mening over deze gehypete bikini's neer te schrijven.

Heel eerlijk? Ik zou in eerste instantie nooit zelf een TRIANGL bikini besteld hebben. Waarom niet? Punt één: ik shop praktisch nooit online. De enkele keren dat ik het wel deed ging er telkens opnieuw iets mis en ik heb een grondige hekel aan de administratieve rompslomp die het omruilen met zich meebrengt. Punt twee: TRIANGL staat erom bekend vrij moeilijk te zijn qua maten. Punt drie: de TRIANGL bikini's werden vorig jaar al gehypet en ik was toen al niet 100% fan. De mensen van TRIANGL waren echter zo vriendelijk om mij een bikini op te sturen. Goede zet, want ik ben best wel tevreden over hun neoprene bikini's. Ik deel dan ook met plezier mijn ervaring met jullie. 

Kleuren en types
Eerste struggle: een bikini kiezen. Ooit al een kijkje genomen in hun webshop? Bikini's in alle soorten, kleuren en maten met catchy namen als Bubblegum Blue en Cotton Candy. Een verademing voor zij die houden van een uitgebreid aanbod, een hele klus voor een eeuwige twijfelaar zoals ik. Bandjes of geen bandjes? Matching top en broekje of net niet? Felle kleuren of toch basic? Keuze te over. Na een uur of 3 non-stop twijfelen (en dat mag je echt letterlijk nemen) koos ik uiteindelijk voor een turquoise/oranje exemplaar mét bandjes in de typische TRIANGL stijl. Dat bleek een heel goede keuze want de kleuren zijn heel mooi bij mijn huid en haar. 

Maten
Heikelpunt van menig fashionista met online shopgedrag: de juiste maat kiezen. Het is een struggle waar ik elke keer opnieuw mee geconfronteerd word. Zo ook bij TRIANGL. En laat er dan nog een heuse online onenigheid over de maten bestaan: sommigen zeggen dat ze perfect overeen komen met je ondergoed maten, terwijl anderen beweren dat de stuks zeer klein uitvallen. Om op veilig te spelen vroeg ik hulp via de chatfunctie op de website en het meisje bevestigde mij dat de broekjes vrij klein zijn. Een broekje in een maatje groter dan mijn ondergoed maat zou de juiste keuze zijn. Ik ging dan ook voor de vreemde combo top in small en bottom in large #beyoncehips. 
Toen ik het pakketje thuis aankreeg en de doos opende leek het broekje echt heel groot. Tot mijn verbazing zit het toch echt als gegoten. Maar goed ook want neoprene stof durft wel eens te gapen als het niet aansluit en het rekt ook niet echt uit. Een 100% sluitend advies in verband met de maten kan ik niet geven, maar voor mensen die net zoals ik gezegend zijn met een volle poep bestelllenbest een maatje groter. De top maten komen volgens mij in de meeste gevallen wel overeen (al vallen de cups vrij klein uit naar mijn mening).

Prijs(/zig) 
Een TRIANGL bikini is niet goedkoop, maar de prijs-kwaliteit is vrij oké. De bikinistof is vernieuwend en alles is mooi afgewerkt. Als je de bikini 'verzorgt' zoals vermeld staat op de website en in de 'handleiding' in de doos kan je er een aantal jaar mee verder. Jammer is wel dat je na je bestelling vaak nog douanekosten (!) moet betalen. De prijs van je bikini kan op die manier hoog oplopen - hou hier rekening mee. 

EINDOORDEEL?
Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit en de verzending van de bikini. De stof is vernieuwend en is echt leuk om te dragen en de modellen zijn zeer herkenbaar. Mijn pakketje werd binnen de 3 dagen geleverd en ik moest geen douanekosten betalen. 
Ik zou echter zelf nooit zoveel geld betalen voor een bikini. Ze zijn leuk, maar er zijn bikini's die even mooi (of zelfs mooier) zijn en die bijlange niet zoveel geld kosten.
Eindboodschap? It's completely up to you! Ben je verliefd op de Milly St. Tropez Sun of de Patti Hearts on Fire? Ga er dan voor! Ben je niet onmiddellijk 100% overtuigd geef dan je geld liever uit aan een merk dat wel helemaal je ding is. Trends blindelings volgen heeft geen zin! ;)

TRIANGL bikini in Poppy Summer Sorbet.

Love, A.