REMINGTON CURL REVOLUTION TUTORIAL (BEACHY WAVES)


Krullen, ik heb er altijd van gedroomd. Een weelderige bos haar die iedere vrouw net dat tikkeltje meer je ne sais quoi geeft; mijn mama en zus zijn bij de gelukkigen, ik allesbehalve. Oké, mijn haar durft al eens licht te golven als ik het laat drogen zonder haardroger, maar veel meer dan een nonchalante slag naast mijn oren valt er ook dan niet te bespeuren. Ik weet wat u denkt, beste lezer, er bestaan toch meer dan genoeg manieren om mijn haar te krullen? Maar als u mij wat beter zou kennen zou u weten dat ik niets heb met elektrische apparaten. Ik heb dan ook al menig krultang gebruikt  misbruikt en kan u vertellen dat ik echt (maar dan ook echt) een ramp ben op vlak van elektrische beauty producten. 

Een aantal weken geleden kreeg ik een uitnodiging voor het launchevent van de nieuwste Remington krultang: de Curl Revolution. Een avond waarbij alle tips en trics voor een fantastische bos krullen uit de doeken zouden worden gedaan. Voor een professionele kluns zoals ik dus het ultieme moment om de skills te leren. Jammer genoeg moest ik dankzij mijn oh zo fantastische planning van die week een avondje Brussel afslaan om nog een aantal deadlines af te krijgen. Geen krullen voor mij dus - dacht ik. Maar suprise suprise, een aantal dagen later verraste de postbode mij alsnog met een pakket van Remington. Vrezend voor een zenuwinzinking maar nieuwsgierig als een klein kind besloot ik het fancy roze apparaat toch een kans te geven. 

Eerlijk is eerlijk, ik heb even moeten zoeken hoe de Curl Revolution nu eigenlijk werkt. De eerste keren kreeg ik enkel een soort van 'breuklijn' in mijn haar, maar na een hele oefensessie lukte het al iets vlotter. Ondertussen kan ik met trots zeggen dat ik het krullen helemaal onder de knie heb en u mij dus vanaf heden af en toe met beachy waves (want <3) zult kunnen bewonderen.

Al dit om eigenlijk tot de essentie van deze post te komen: de tutorial! Tijdens het testen van de tang heb ik een hele hoop manieren geprobeerd om de krullen tevoorschijn te toveren. Hieronder beschrijf ik zo goed en zo kwaad mogelijk hoe ik het deed (zie ook video) maar weet dat het een kwestie van oefenen en zoeken is naar de manier die voor u, liefste lezer, het beste werkt.



1. Haar een dag voor gebruik wassen. Het krullen lukt beter met (minstens) 1 dag oud haar.
2. Haar kammen. 
3. Haar verdelen in verschillende delen en de delen die nog niet onmiddellijk gekruld worden opsteken. Hoeft niet, ik doe dit ook niet als ik een los en eerder nonchalant effect wil - zie video.
4. De lok in het midden van de opening in de krultang steken en draaien tot ze mooi rond de tang zit. Zorg er nu voor dat wanneer de krultang via de draaifunctie draait, het haar niet vastgedraaid wordt, maar dat de tang los doorheen de lok beweegt. 
5. Ongeveer een halve minuut de krul los draaien en daarna de lok vast draaien tot tegen het hoofd. 
6. Geduldig wachten; leukste deel :3
7. Bovenste deel losmaken en nog eens opnieuw indraaien.
8. De krultang zachtjes de andere kant laten uitdraaien tot de lok eruit gehaald kan worden.
(9. Als je net zoals ik haar hebt dat snel haar krullen verliest en het iets meer dan een aantal nonchalante waves mag zijn, zet je de krul best eventjes vast met een speld tot ze volledig afgekoeld is. Als je er hierna haarlak op spuit voor je de speld eruit haalt zou ze heel wat langer moeten blijven zitten.)

En tadaaaa: een nonchalant wavy kapsel. Ik geef toe, aan het eind van het filmpje wordt al duidelijk dat mijn haar maar al te graag protesteert tegen artificiële krullen. Uitgezakte krullen kunnen (maar moeten niet) voorkomen worden door stap 9 uit te voeren.


POSITIEF 
Je hoeft je arm niet meer in onmogelijke bochten te wringen om het haar rond de tang te krijgen.
De constructie (anti-statisch, keramisch en ionische toermalijn) zorgen ervoor dat het haar gezond blijft en haar glans behoudt. 
Schakelt zichzelf uit na 60 minuten.
Mooi design (<3 roze en mat).
Eenmaal je de juiste techniek onder de knie hebt gaat krullen heel snel.

NEGATIEF
Het vergt veel oefening.


Remington Curl Revolution €69,99. Verkrijgbaar bij: Coolblue, Bol.com en Media Markt.