SOME NATURE INSIDE (DIY)



Planten en bloemen zijn de dag van vandaag niet meer weg te denken uit huiskamers en studentenkoten. U hoeft maar heel even uw Pinterest startpagina te openen en u wordt met vetplanten, hangplanten en sanseveria's om de oren geslaan. Wie mij volgt op instagram weet dat ook ìk een zwak heb voor plantjes en 'bloemekes'. Niet dat ik met groene vingers geboren ben, verre van, maar hier en daar een beetje natuur in huis (en dus ook op instagram) is voor mij een must. En wat is er leuker dan al dat groens te presenteren in mooie vazen of potten?

Ik kocht mijn bloempotten tot voor kort altijd bij Dille en Kamille, Ikea of Zara Home, maar werd er onlangs door Floor op gewezen dat iets van eigen makelij nog steeds veel charmanter oogt. En dus waagde ik mij, ondanks mijn gigantische clumsiness (wat meteen ook het gebrek aan DIYs op deze blog verklaart), aan de eenvoudigste der eenvoudige DIYs: de dip dye bloempot. 

Nodig? Acrylverf of plakaatverf, old-school terracotta potjes, een verfborstel en tape.

Hoe? Een kleurtje kiezen, het gebied dat niet geschilderd mag worden, afplakken met tape, schilderen (minimaal 2 lagen) en laten drogen. Klaar!

En geef toe, plantjes in mooie potjes brengen toch instant happiness, nee? Om dan nog maar te zwijgen over de positieve effecten die planten op het leven van de mens hebben. 't Is duidelijk, release your inner Bartel van Riet en haal een stukje natuur in huis #preach.

IN SAMENWERKING MET FLOOR.BE.