READY, SET, HEALTHY 2014


lovely writing via Jasmine Dowling

Oke, ik denk dat dit zo al de 856243ste keer is dat ik jullie vertel dat ik dringend gezonder moet gaan leven. Op dit moment ben ik gezegend met juicy hips à la Béyonce (maar dan in iets extremere mate) en staat mijn buikje nog bol van al het eten van de voorbije feestdagen en de ongezonde (mmmmm Milka met oreos) tussendoortjes tijdens den blok. Aangezien ik niet Kim Kardashian ben, moet ik dus dringend iets gaan doen aan mijn figuur. Ik heb het al allemaal geprobeerd, van niet meer eten tot elke dag sporten, niets schijnt te helpen, na een paar dagen zijn die kilos er terug aan. Extreem afvallen en een Victoria's Secret godinnenlichaam zal er dus ook niet inzitten. Wat ik wel kan proberen is om mijn BBB's stakker te maken door bewust minder/gezonder te gaan eten en drie keer per week te sporten. 2014 wordt dus het jaar waarin ik gezonder ging leven (en aan mijn instagram en facebook te zien, is er niemand die dit goede voornemen niet met mij deelt, SUCCES). Dankzij de examens heb ik weinig tot geen tijd om naar de fitness te gaan, dus dat zal nog moeten wachten tot 30 januari, maar het gezonder eten start vanaf vandaag!

Okay, I think this is the 856243th time I tell you I really need to start living healthier. At this very moment I am blessed with juicy hips à la Béyonce (but to a more extreme extent) and my belly is completely round thanks to the party food from previous holidays and the unhealthy quickies (mmmmm Milka with oreos) during my finals. And since I am not Kim Kardshian, it is great time to start working on my body. I tried everything, from eating nothing to sporting everyday, nothing seems to work, after a few days the kilos are back. Losing an extreme amounth of weight or having a Victoria's Secret goddess body will thus be an illusion. But what I certainly can do is trying to make my BBB's tenser by eating less/healthier and sporting three times a week. 2014 will thus be the year I started living healthier (and looking at my instagram/facebook, I am not the only one with this good intention, SUCCES). Thanks to the exams I do not have the time to go to the fitness, that'll have to wait till January 30th, but eating healthier will start today!


Om evenwichtig en gezond te eten raadt zo goed als iedereen die ervaring heeft met een 'healthy lifestyle' mij aan om elke 3 uur een kleinigheid te eten in de plaats van 3 grote porties 's morgens, 's middags en 's avonds. Eens proberen kan geen kwaad, dus dat is wat ik de komende weken op mijn planning heb staan. Ik heb mij dan ook al helemaal verdiept in de wondere wereld der smoothies. En wat blijkt? Een groene smoothie is niet alleen gezond, maar ook nog eens heerlijk! A smoothie a day will do the trick! Mijn favo groene smoothie receptje? 300g vers gewassen spinazie, 1 appel, 1 appelsien en 1 banaan. Energieboost + gezonde maaltijd vervanger check! Let wel op als je een maaltijd wil vervangen door een smoothie: zorg ervoor dat je altijd een vezelrijke basis hebt, dat zijn appelen, peren, bananen of bessen. Je vervangt ook best niet élke maaltijd door een smoothie, daar doe je meer kwaad dan goed mee (o:

Everyone who has experiences with a 'healthy lifestyle' advises me to eat a little healthy snack every three hours instead of three huge portions in the morning, at noon or in the evening. Trying this out will certainly not damage my health so that's what will be on my scheme the coming weeks. Therefore I dove into the marvellous world of smoothies. And guess what? A green smoothie is not only very healthy, but also delicious! A smoothie a day will do the trick! My fave green smoothie recipe? 300g freshly washed spinage, 1 apple, 1 orange, 1 banana. Energy boost + dignified meal replacement check! Still, watch out when you want to replace a meal by a smoothie: be sure you use a base that is rich of fibre such as apples, pears, bananas or berries. And you better not replace every meal by a smoothie, that's more harm than good (o:





Bij deze ben ik dus van start gegaan met mijn healthy life. Mensen die met mij meedoen, heel veel succes en laat mij zeker jullie tips and tricks weten!

So, I started my healty lifestyle journey today. People that are joining, a lot of succes and let me know all of your tips and tricks!

xo