VEET ROLL-ON EASYWAX

Waxen = ondraaglijke pijnen en drie dagen rode bobbels op de benen? Zo dacht ik er tot over en paar weken ook over. Ik ben al sinds jaar en dag miss shaving only en epileren of waxen leek voor mij niet alleen een ongelooflijk pijnlijke klus, maar ook een tijdrovende bezigheid. Scheren is zo veel gemakkelijker en sneller dus waarom dan waxen? Ik ben blij dat ik de voorbije drie weken het antwoord op deze vraag heb gevonden! Ik testte namelijk het allernieuwste Veet product uit! De allereerste wax-roller die het plakspul de wax heel gemakkelijk en snel aanbrengt.

Waxing = unbearable pains and three days of red bumps on the legs? That's exactly what I thought about waxing my legs too. I'm miss shaving only for years and years and epilating or waxing my legs seemed to me not only an incredibly painful job, but also a time-consuming occupation. Shaving is so much easier and quicker so why than wax? I'm glad I found the answer to this question in the previous three weeks. I namely tested the brand new Veet product! The very first wax-roller to apply the glue the wax very easily and quickly.


Hoe gebruik je de Veet Roll-On EasyWax?
Steek de wasvulling in het toestel en laat het 30 minuten opwarmen zodat de was vloeibaar wordt. (maak van die 30 minuten gerust 40 minuten, de was moet goed warm zijn om hem goed te kunnen aanbrengen) 
Breng de was met de applicator in de groeirichting van het haar aan (van de knie tot de enkel).
Breng een strip aan en wrijf een paar keer over de strip in de haargroeirichting.
Houd je huid strak met één hand om gevoel van onbehagen (= pijn) te vermijden. Neem met de andere hand de onderkant van de strip vast en trek met één snelle beweging de strip af, tegen de haargroeirichting. 
Verwijder de overblijvende was met één van de nabehandelingsdoekjes.

How to use the Veet Roll-On EasyWax?
Insert the wax charge in the applicator and let it warm up in order to make the wax liquid. (you better make 40 minutes from those 30 minutes, the wax has to be really warm to apply easily)
Apply the wax with the applicator in the growth direction of the hair (from knee to ankle).
Apply a strip and rub a few times on the strip in the direction of the hair growth.
Keep the skin tight with one hand to prevent the feeling of unease (= pain). Take the bottom of the strip in your other hand and deduct the strip in one quick move, against the hair growth direction.  
Remove the wax remainers with one of the aftertreatment cloths.

Resultaat?
Bij het eerste gebruik was ik lichtjes ontgoocheld. Ik kon de was niet gemakkelijk aanbrengen en de haartjes kwamen niet zo vlot mee. Na echter iets geduldiger te wachten tot de applicator volledig was opgewarmd ging het al veel beter. Al doende leert men! Nu ik het product volledig correct gebruik valt het waxen dus wel beter mee dan ik had gedacht!

The result? 
When I first used the product I was a little disappointed. I could not properly apply the wax and the hairs did not came off easily. After waiting a little more patiently until the applicator was fully warmed up it went way better. Practice makes perfect! Now I use the product completely correct, waxing goes way better than expected. 

Positief/negatief?
Positief: Je benen zien er na het waxen veel gezonder uit dan na het scheren. Waar je anders duidelijk poriën met afgeschoren haartjes ziet, zien je benen er nu egaal uit. (Een likje bodylotion en pronken met die benen!) Een ander heel positief punt is het feit dat de haartjes na het waxen veel langer (echt wel vééééééél langer) wegblijven dan na het scheren. De haren worden tot aan de wortel verwijderd en garanderen dus stoppelvrije benen!
Negatief: Waar het product heel geslaagd is voor de benen is het een echte no-go voor de oksels en bikinilijn. Mijn oksels werkten keer op keer tegen en wilden van de wax niet weten. En als je na twintig keer proberen een volledig rode huid en slechts een half gewaxte oksel hebt, geef je het op. Idem voor mijn bikinilijn. Jammer genoeg, want daar had ik echt een positief effect verwacht!

Positif/negatif?
Positif: Your legs look clearly healthier after waxing than after shaving. No clear pores with shaved little hairs, but solid legs. (A little body lotion and show off those legs!) An other positive point is the fact that the hairs after waxing stay away for much longer (muuuuuuuuuuuuuch longer!) than hairs after shaving do. The hairs are removed till the root and guarantee stuble free legs!
Negative: Where the product is sucessfull for the legs, it is a real no-go for the armpits and bikini line. My armpits refused a cooperation with the wax. And if after twenty efforts you end up with a completely red skin and only a half waxed armpit, you give up. Idem for my bikini line. Too bad, because I really expected a positive effect there!


Ben ik nu volledig overtuigd? Ja en neen. Mijn geliefde scheermesje zal nog steeds op zijn belangrijke plekje in de badkamer liggen, maar ook de Veet Roll-On Easy Wax heeft zijn plaatsje meer dan verdiend. Zoals ik al zei, mijn oksels en bikinilijn blijven shave territory only maar mijn benen worden vanaf nu heel vaak gewaxt, met zijdezachte gevolgen! 
Girls die een klein beetje pijn over hebben voor smooth and shiney legs, Veet Roll-On Easy Wax is een echte aanrader!

Am I totally convinced now? Yes and No. My beloved razor will remain on its important spot in my bathroom but also the Veet Roll-On Easy Wax has earned his spot. As I said before, my armpits and bikini line remain shave territory only but my legs will be shaved more often, with silky consequences!
Girls who can bear a little pain in order to have smooth and shiney legs, Veet Roll-On Easy Wax is a real recommendation!

Veet Roll-On EasyWax startkit – €18,99 
Veet Roll-On EasyWax navulling – €8,99 

xoxo