MY VITABREAK


Danone bombardeerde november tot #myvitabreak maand en daagt ons uit om te kiezen voor een gezonde en evenwichtige levensstijl. Ik kreeg de opdracht hun tips en tricks met jullie te delen. Klaar voor een maand boordevol inspiratie voor een gezond leven? Ik wel!



Onze eerste opdracht: DRINK MORE WATER. Om het beste uit jezelf te halen en voluit voor een gezonde levensstijl te gaan drink je best méér dan 1,5 liter water per dag. Ikzelf start mijn dag altijd met een glas water en probeer ervoor te zorgen dat ik altijd een fles bij me heb. Een slokje als ik honger begin te krijgen, een slokje omdat ik mij verveel, er is wel altijd een reden om snel even een slok water te nemen.

Concrete tips:

  • drink bij het opstaan (nog voor het ontbijt) een glas water om het vocht dat je lichaam 's nachts verloor terug aan te vullen
  • koop een drinkfles die je goed kan afsluiten om overal mee naartoe te nemen (heel wat merken hebben flessen met een speciale drinkdop!) - winkels zoals Primark en H&M, maar ook Urban Outfitters hebben handige drinkflessen met de leukste oneliners
  • drink voor elke maaltijd één glas water en maak hier een gewoonte van
  • een flesje water binnen handbereik tijdens het werken is een echte must

Meer informatie kan je vinden op www.vitalinea.be of via alle social media kanalen met de hashtag #myvitabreak. Deel vooral ook zelf jouw tips, want samen staan we sterk ;)

Tot morgen (op youtube)!