FLAIR ONLINE TALENT AWARD #FACEFORWARD



Een beetje achtergrond informatie is hier wel op z'n plaats
Flashback naar een dikke week geleden. We zijn maandag 21 september, de eerste officiële schooldag van het academiejaar, en mijn agenda puilt uit van de inleidingslessen, vergaderingen, en andere obligate dingen die je op een eerste schooldag doet. En dan plots, tijdens het gehaast schipperen tussen leslokalen en het kopiecenter, krijg ik een telefoontje van Flair. Of ik het leuk zou vinden om als 1 van de 10 finalisten van de Flair online talentenwedstrijd te strijden om de Flair Online Talent Award? Eerlijk waar, toen ik mezelf een tijdje eerder inschreef, met een klein hartje en vooral zonder grote verwachtingen, had ik nooit gedacht dat ik ook maar een schijn van kans zou maken. Een aantal verwonderde "ja's", een "waw, leuk, bedankt!" en een vreugdedansje later belde ik dus vol ongeloof dolenthousiast mijn mama, bff, bf en zus (in die volgorde) op om het heuglijke nieuws te melden. Ik ben heel erg vereerd dat ik met mijn online dagboek mag strijden tegen 9 andere Vlaamse toppers. Bij deze dus heel erg bedankt aan de mensen die me aanmoedigden om mijzelf in te schrijven. Duizend hartjes!

En wat is die #FOTA nu juist?
De Flair Online Talent Award afvalrace bestaat uit 2 opdrachten waarbij er na de tweede opdracht slechts 3 finalisten overblijven. De eerste opdracht is inspired by Clinique en daagt de finalisten uit om een belofte te maken voor de toekomst. In een video van 30 seconden moeten we onze stem laten horen en onze toekomstvisie uiten. 

Er zijn een heleboel dingen die ik aan mezelf zou willen beloven. Dat gaat van de banale belofte dat ik vaker kleingeld op zak zal hebben om zélf mijn drank te kunnen betalen, tot mijn jaarlijkse go to nieuwjaarsvoornemen (en let op, dit is heel erg classic en cheesy) dat ik meer in mezelf zal geloven en dat ik mezelf zal accepteren zoals ik ben. Die beloftes prijken echter op ieders lijstje met stip op éen, en zijn daarom misschien niet direct een inspiratie voor jouw toekomstvisie, lieve lezer. Vandaar dat ik ervoor koos om een iets persoonlijkere boodschap met jullie te delen. 

Mijn belofte voor de toekomst
In tijden zoals deze waarin het internet heerst en apps zoals instagram en snapchat niet meer weg te denken zijn uit het dagelijkse leven, heb ik soms het gevoel dat mensen niet langer écht om zich heen kijken. Pinterest en instagram zijn dé inspiratiebron bij uitstek voor onze nieuwe generatie. Ikzelf vind het heerlijk om pinterest af te schuimen en door te klikken op instagram op zoek naar vers food for thought. Je online laten inspireren door foto's, video's en teksten van anderen is heerlijk, maar sta je er wel eens bij stil dat er ook offline heel wat te ontdekken valt? Internet en social media zijn mijn first loves, maar ik kom pas echt op rust bij een latte macchiato (nu we het toch over first loves hebben) aan het raam van een gezellig café of een knusse koffiebar. Ongegeneerd mensen staren, nieuwe ideeën opdoen en genieten van de positieve vibe die voorbijgangers nalaten, heerlijk. Ik wil inspiratie blijven putten uit anderen, en dat zowel online als offline. Kom jij mij de volgende keer vervoegen? (ik speel trouwens echt al lang met de idee om een 'inspire the others' get together te organiseren - goed plan of niet? Laat maar weten!)

En nu is het aan jullie. Welke belofte maken jullie voor de toekomst?  Laat het me in een reactie hieronder, op facebook of via twitter en instagram weten met de hashtag #faceforward en help anderen hun toekomstvisies te verbreden! Nieuwsgierig naar de filmpjes van de andere #FOTA finalisten? Op de landingspagina van Flair kan je binnenkort alle 10 filmpjes bekijken, enjoy!

Big love! 
Amé

Met dank aan Louise De Rycke, Joren Boone en Emmy's.