MON TATTOO


Everybody hands up voor Mon Tattoo! De creatieve breinen achter onder andere fotocover.be en Ghent Streets komen vandaag op de proppen met iets volledig nieuws: hippe, tijdelijke tattoos! 

Het principe is simpel en vrij nostalgisch - je favo ontwerp uitknippen, een plekje op je lichaam kiezen, de tattoo vervolgens met een nat doekje op de huid drukken tot hij 'kleeft' en klaar! Perfect voor de wispelturigen onder ons die graag een beetje afwisseling hebben of voor zij die (en ik reken mezelf bij deze categorie) the guts niet hebben om een echte tattoo te laten zetten.

Ik heb de voorbije week 3 tattoos 'uitgetest': eentje op mijn pols, op mijn onderarm en onder mijn borst. Eerste bevinding: ze lijken zo echt! op het feestje van mijn schoonbroer dacht iedereen dat ik écht een geluksbotje had laten tattoeren en mijn mama schrok zich een bult toen ze het pistool onder mijn bikini zag staan. Geloofwaardigheid? Check.

Tweede bevinding: de tattoos blijven lang mooi. Zoals jullie wel weten waren de voorbije dagen de warmste van het jaar. Ik heb dan ook enorm gezweet, veel gedoucht en verfrissing gezocht in het water. Tot mijn verbazing waren de tattoos na het douchen nog even duidelijk als toen ik ze net had 'gezet'. Een warme nacht bleek een iets grotere beproeving: de tattoo op mijn onderarm en de tattoo die mijn vriend had gekozen, waren afgenomen; al kon je dat enkel van dichtbij zien. Houdbaarheid? Wanneer je niet geconfronteerd wordt met extreme warmte zouden de tattoos zeker een een dag of vier à vijf mooi moeten blijven.

Als laatste: de tattoo verwijderen. Ik haatte het als kind om de plaktattoos uit de zakjes chips na een dag of drie te moeten afschrobben met een washandje. Het deed ongelooflijk veel pijn en mijn arm bleef altijd rood en geïrriteerd achter. Hoewel deze tattoos gebaseerd zijn op hetzelfde principe zijn ze vrij gemakkelijk te verwijderen. Een beetje olie op de tattoo aanbrengen, een minuut of twee laten inwerken en dan met een watje afwrijven. Gemakkelijker kan niet!

Ik ben helemaal gek op de ontwerpen van Mon Tattoo en ben ervan overtuigd dat ze deze zomer overal zullen opduiken! Zelf ook een tijdelijke tattoo zetten? Bestel je favoriete tattoo-vel op Mon Tattoo en start the hype!

Love, A.