THE EYE FILES


Weinig slaap en een enorme stapel boeken die geblokt moeten worden vertaalt zich na een maand gewillig in donkere kringen en extreme wallen onder de ogen. Ik vermoed dat sommigen onder jullie, mijn lieve lezers, wel zullen weten waarover ik het heb. Slechts 5 uur slaap per nacht doet ons namelijk geen goed, een post exam touch up - don't get me wrong, geen discriminatie hier, ook ladies met een stressy job of hobby zullen hier perfect mee weg kunnen - is dus meer dan nodig. De drie touch up eye products die me op dit moment meer dan happy maken zijn de 3 in 1 mascara van Une, de 7.9 Elixir Roll-on stick van Yves Rocher en de Touche Éclat van Yves Saint Laurent.

A lack of sleep and a huge pile of books that has to be studied transforms itself after a month willingly into dark circles and extreme bags under the eyes. I assume some of you, my sweet readers, know what I'm talking about. Hardly 5 hours of sleep per night does not quite benefit us, a post exam touch up -  don't get me wrong, no discrimination here, ladies with a stressy job or hobby will perfectly know what to do with this too - is thus very much needed. My three touch up eye products that make me more than happy at this moment are the 3 in 1 mascara by Une, the 7.9 Elixir Roll-on stick by Yves Rocher and the Touche Éclat by Yves Saint Laurent

Een tijdje geleden kocht ik voor de aller eerste keer (!) een mascara van Une. Ik ben in feite een persoon die nooit echt veel geld uitgeeft aan een mascara, hoewel ik die toch dagelijks draag. Ik denk dat dat gekomen is door een slechte ervaring met een mascara van Chanel. Soit, de Une makeup producten zitten ergens tussenin de duurdere mascara's van Chanel en Dior en de extreem goedkope van Catrice of Elf. Extra pluspunt? Ze zijn 100% natuurlijk en organisch. Ik kocht de 3 in 1 mascara die meer volume, meer lengte en meer krul belooft. En het mag gezegd, het is niet gelogen, ik ben er echt tevreden mee. Het borsteltje is fijn en beweegbaar zodat het makkelijk aanbrengt. Eens aangebracht blijft'ie een volledige dag mooi.

A while ago I bought my very first (!) mascara by Une. In fact I am not the kind of person who likes to 'spill' her money on expensive mascara, altough I wear it every day. I think that's the consequence of a bad experience with a Chanel mascara. Never mind, the Une makeup products are somewhere in between the extremely cheap Catrice or Elf mascaras and the rather expensive ones from Chanel or Dior. Extra plus? They are 100% natural and organic. I bought the 3 in 1 mascara which promises more volume, more length and more curl. And they did not lie, I'm really happy with it. The brush is delicate and mobile which makes it quite easy to apply. Once applied it remains pretty the whole day.


Om mijn walletjes en donkere kringen door het slaaptekort lichtjes te beperken en om de huid onder mijn ogen te hydrateren, reken ik volledig op mijn Elixir 7.9 van Yves Rocher die ik een tijdje geleden kreeg van Belmodo.  Ik gebruik hem nu al een tijdje - ook tijdens de examens - en ben vooral fan van zijn verfrissende en verzachtende werking. Van nature uit heb ik vrij weinig wallen en donkere kringen, maar tijdens een zware periode is een verjongend (oké, ik ben nochtans echt niet oud) serum meer dan welkom. De stick heeft rollers op de applicator en het serum zelf heeft een gelachtige structuur die snel intrekt. Het effect is een frisse oogopslag en een wakkere uitstraling, en op termijn gaat het serum ook donkere kringen tegen. Mijn ervaring is dat een verdikking onder de ogen zichtbaar minder wordt bij het aanbrengen, en dat de koude bolletjes je op slag wakker maken.

To confine the bags and dark circles under my eyes that were caused by my sleep deficiency, and to hydrate the skin under my eyes, I completely rely upon my Elixir 7.9 by Yves Rocher that I got from Belmodo some time ago. I'm using it for quite some time now - during my finals too - and I'm a big  fan of its refreching and softening effect. I'm not really the type of girl who has dark circles and bags under the eyes very quickly, but in a tough period a rejuvenating (okay, I'm not old yet) serum is more than welcome. The stick has rollers on the applicator and the serum itself has a gelish structure that soaks in incredibly fast. The effect is fresh glance and a wakeful charisma, and when you give it some time, the serum will also prevent you from dark circles. My experience is that the thickening under the eyes visibly diminishes after application, and that the cool rollers wake you up instantly.

Als laatste wil ik toch nog even de Touche Éclat van Yves Saint Laurent vermelden. Dit cultproduct in de cosmeticawereld en lieveling onder bloggers en modellen is zowaar vergroeid aan mijn hand. Ik gebruik hem élke dag en heb hem al aan zo goed als al mijn vriendinnen/familieleden/lezeressen aangeraden. De Touche Éclat is een verlichtende concealer die zowel onder het oog als op oneffenheden kan aangebracht worden en die de huid een egale en verlichtende teint geeft. Tegen wallen helpt deze pen dus niet, maar donkere plekken onder het oog worden er gemakkelijk mee weg gewerkt en lichten je hele gezicht mooi op. Ideaal voor feestjes altijd. Eens deze op is, koop ik onmiddellijk een nieuwe, de Touche Éclat is veruit mijn meest geliefkoosde product in mijn gehele beauty stash. De pen heeft een handig borsteltje als applicator waarbij de foundation naar boven komt door een druk op de 'knop' onderaan de pen. Er bestaan verschillende kleuren in de Touche Éclat serie. Ikzelf gebruik nummer 2, eentje die voor de meeste vrouwen kan worden gebruikt. Vraag bij het kopen van een Touche Éclat toch voor de zekerheid aan de verkoopster welk nummertje bij jouw huid past om eventuele miskopen te vermijden.

Last but not least, I really want to mention Touche Éclat by Yves Saint Laurent. This cult product and darling under bloggers and models has, as it were, merged with my hand. I use it every single day and recommended it to all my friends/family/readers. The Touche Éclat is an illuminating concealer that can be applied under the eye as well as on irregularities. It gives the skin a smooth and illuminating teint. The pen thus not prevent walls, but dark circles around the eyes can easily be concealed and lighten up your face. Perfect for parties everyday. I'll definitely rebuy it, the Touche Éclat is by far my most favourite product in my whole beautystash. The pen has a handy brush as applicator and the foundation pops up after a push on the knob at the bottom of the pen. The Touche Éclat comes in different colours, I myself use number 2, one that can be used by most women. Be sure to ask your saleswoman which number fits your skin colour before purchasing in order to avoid a potential waste of money. 

A very happy evening to all of you!

3 in 1 mascara Une - available at Di, €16,95
7.9 Elixir Roll-on stick Yves Rocher - available at Yves Rocher, €23,00 (nu 50% korting!)
Touche Éclat Yves Saint Laurent - available at Ici Paris XL/Planet Parfum, €33,75

xo